ALIŞTIRMA DÖNEMİ

Okula alışma dönemi ailelerin ve çocukların en zorlandıkları dönemdir. Çünkü her iki taraf da birbirinden ayrılmak istemez. Genellikle zorlanan taraf yetişkinlerdir. Çocukların uyumu daha kolay olmakla beraber, okul algısını lekelememeye dikkat edilmeli çocuğa hassas yaklaşılmalıdır. Bu dönem çocuğun okuldaki öğretmenine güven duymasına kadar sürecektir ve yeterli süre çocuktan çocuğa değişmektedir.


Alıştırma dönemi okul öncesi yılların en önemli dönemlerindendir. Burada ki hatalı yaklaşımlar okul korkusu, terkedilme korkusu yaşatarak tüm akademik hayatına yansıyabilecek olan “okul fobisini” geliştirebilir ve okul fobisinin atlatılması profesyonel ellerde bile oldukça uzun sürebilir. Alıştırma dönemi  yaklaşımı okulun eğitim kalitesini birebir anlatan bir göstergedir. Bu dönemde çocukların ağlamaması, okulunu, öğretmenini sevdirmeye çalışılması ve çocuğun güveninin kazanılması esastır.

Bu dönem için yapılacak yanlışların en büyüğü çocuğu alışana kadar ağlatarak, yetersiz eğitmen ve bakıcı kadrosu sebebi ile çocuğa gerekli adaptasyon zamanını sağlamamaktır. İzci Anaokulu bölgede ki en fazla nitelikli öğretmen, bakıcı ve idareci kadrosuna sahip olan yegane okuldur.
Anne, çocuk için bir bağlanma unsurudur.  Bu ne mi demek? Basitçe bahsedersek birincil bağlanma figürü çoğu zaman ebeveyn, ikincil, üçüncüller ise; varsa bakıcı, anneanne,  büyükanne gibi diğer çocuğa bakan kişilerdir. Bağlanma figürleri ile çocuk hayata bu figür yardımı ile bağlanıyor, bağlanma figürü varken korkmuyor, özgüveni yüksek ve cesur davranabiliyor. İşte bu noktada kreş ya da anaokulu alıştırma dönemleri için çocuğa gereken ilk şey, anneden sonra güvenebileceği bir bağlanma figürü yani yeni bakıcısı ya da öğretmenidir. Çocuğun bağlanma figürü olmadan, yeni başladığı bir ortamda tek başına bırakılması travmaya sebep olacak sonuçlar doğurabilir. Anne ve babanın olmadığı okulda çocuğun kendini güvende hissettiği, bağlandığı ilişkilerin olması bir zorunluluk ancak bu ilişkilerin güvenli hale gelmesinin bir sürece ihtiyaç duyduğu da unutulmamalıdır. Çocuk ve öğretmeni arasında ki bu bağı oluştururken İzci Anaokulu’nda Berlin Modeli kullanılır. Berlin Modeli, İzci Anaokulu’nda ilk kez başlayacak olan çocuğun okula alışma döneminde, okula sağlıklı bir şekilde uyum sağlaması için başvurulan modeldir.


İzci Anaokulu bir Montessori okuludur ve Montessori Felsefesi ile her çocuğun birbirinden farklı olduğuna inandığından alışma süresini çocuğun gelişimine göre psikolog ve öğretmeninin gözlemi, ailenin kararı ile sonlandırılır. Bu süre sonunda aile daha uzun programlardan birini seçebilir.
Alıştırma sürecinde ebeveyni ya da bağlanma unsuru olan kişiyi (bakıcı, anneanne, babaanne vb.) çocuk ile ayırırken çocuk ailenin yavaş yavaş geri çekilmesi ile okula alışabilir. Bu zaman zarfında çocuk ile öğretmen arasında hızlı bir güven bağı oluşturmaya yönelik davranışlar sergilenir. Okul yönetimi ailelerin çocuklarını beklemeleri için bir alan belirleyecektir, ailelerin bu sınırlı alan içinde kalması önemlidir. Böylece çocuk ailenin nerede olduğunu bilir, her hangi bir zorlanma olursa öğretmenler çocuğu ailenin yanına hızlıca getirirler.


Aileniin çocuğun bulunacağı sınıfa girmesini istemeyiz. Çünkü çocuk annenin veya babanın sınıfın bir parçası olabileceğini hissederse bunu istemeye devam eder. Mümkün olduğu kadar sınıf dışında ve sonraki aşamada okul dışında beklemek çocuğun alışma sürecini hızlandıracaktır.
Tüm Bunların dışında ebeveynin kaygı durumu da oldukça önemlidir. Yüksek kaygı durumu çocuk tarafından kolaylıkla fark edilerek kopyalanır ve sizin kaygılarınızı yaşamaya başlarlar. Bu, okula alışma döneminde ki en zorlu engeldir. Okul ile ilgili kaygılarınızı, eleştirilerinizi çocuklarınızın yanında konuşmayınız. Sizler için basit ama dillendirip unutacağınız bir konuyu çocuğunuz için aşılması oldukça güç bir sorun haline dönüştürebilirsiniz. Unutmayın onun okulu sevmesini istiyoruz. Her şeyden önce okulumuza ve eğitmenlerimize güvendiyseniz kaygılarınızı dizginleyerek sakin olmaya çalışın. Ekibimiz siz ve çocuğunuz için en doğru olanı yapıyor olacaktır. Sizi her süreçten bilgi sahibi yapacak işler rutine girene kadar sürekli bilgi akışı sağlanacaktır.

Okulun özellikle ilk günleri sevdiği bir oyuncağı yanında götürmesi çocuğunuzun kendini yalnız hissetmemesine yardımcı olacaktır. Tüm Bunlar onun kendini güvende ve rahat hissetmesini sağlayacaktır.

0216 445 61 71
Emin Ali Paşa Caddesi No:86/B Bostancı / İstanbul