EĞİTİM FELSEFEMİZ

Okulumuzda Montessori eğitim metodu uygulanmaktadır. Montessori eğitim metoduna ek olarak MEB müfredatı da beraberce yürütülmektedir.

 

Okulumuzdan mezun olan çocuklarımız tüm Montessori materyallerini tecrübe etmiş ve Montessori eğitimlerini tamamlamış olurlar.

Eğitim sistemimiz içerisinde "Ödül-Ceza" yöntemi kullanılmamaktadır.

Altı farklı alanda; Bale,  Zumba, Yaratıcı Drama, Sanat Atölyesi, Orff Eğitimi, İngilizce, branş derslerimiz alanlarında uzman profesyonel eğitmenler tarafından verilmektedir. Branş dersleri ile ilgi detayları sonraki sayfalarda bulabilirsiniz.

 

İzci Anaokulu'nda Montessori ilkelerine uygun olarak her çocuk bir birey olarak görülür ve her çocuğun farklı olduğu kabul edilir.

Montessori ilkeleri gereği her çocuğun eksik yönleri gözlemlenir ve eksik yönlerini geliştirmeleri için bireysel olarak desteklenirler.

 

Çocuklarda ilk altı yıl zihinsel gelişim için en önemli yıllardır. Bu yıllarda çocuklar bilgiyi adeta bir sünger gibi çekerler ve yeni bilgiye muazzam bir açlıkları vardır. Bu yüzdendir ki bu yıllar hayatımızın en önemli yıllarıdır ve iyi değerlendirilmelidir. Bu süreçte Montessori eğitimi oldukça öne çıkmaktadır. Montessori eğitimde her çocuğa özel davranılarak her çocuğa bir birey olarak yaklaşılır. Bu eğitim programı her çocuğun bireysel ihtiyacına göre özel programlanır ve uygulanır.

 

Montessori Eğitimi geleneksel modellerden farklı bir eğitim sistemidir.

Her çocuk bir bireydir, kendi hızında eğitim alır.

Çocuklar karışık yaş uygulaması ile kendi gelişim seviyelerine göre eğitim alır.

 

Montessori'de her çocuğun seçim özgürlüğü vardır.

 

Çocuk çalışmayı bitirmeye zorlanmaz. Kesintisiz çalışma döngüsü vardır. Doyuma ulaştığında kendi öğrenme döngüsünü tamamlar.

Kendi çalışmasını kendi seçen çocuk, mükemmelleşmek için kendi içgüdüsüyle tekrar yapar.

 

Montessori Eğitimi çocuğa ne kazandırır?

Çocuk, kendi bireysel beceri ve ilgi alanında kendi hızıyla gelişir.

Dikkatini yoğunlaştırmayı öğrenir.

Çalışma isteğini ve zevkini geliştirir.

Üretken olur.

Toplumsal bir varlık olur.

Kaygılarını en doğru şekilde nasıl dışa vurabileceğini öğrenir.

Özgüvenini ve sorumluluk duygusunu geliştirir.

Disiplini içselleştirir.

Bir problemi nasıl tanımlayacağını ve onu çözmek için nasıl çalışılacağını öğrenir.

Kendisine ve başkalarına karşı saygı duyar.

Montessori Pedagojisi

"Kendim yapabilmem için bana yardım et."

Bu söz Montessori Pedagojisini kısaca anlatmaktadır. Çocuklar hayatın içerisinde kendi rollerini ararlarken tecrübeler edinmek isterler.

Çocuklara bu tecrübelerini gerçekleştirebilmeleri için fırsat tanımak ve bunun için gerekli olan ortamın sağlanması ise Montessori eğitimcilerinin görevidir.

Her çocuk için öğrenmek doğal bir süreçtir. Montessori de çocuk kendi kendine öğrenir. Her çocuğun farklı öğrenme öncelikleri vardır ve çocuk bu önceliklerine göre bilgiyi almaya ve öğrenmeye başlar.

Montessori eğitiminde çocuklar materyaller ile deneyimler kazanırken eğitimcinin rolü öğrenmeyi teşvik etmektir. Bu ortamda çocuklar eğitici materyallerini kendileri seçerler. Bu özgürlük çocuklarda zamanla bir iç disiplinin oluşmasına yardımcı olur. Eğitimcisinden talimatlar ve yönlendirmeler almayan çocuk stresten uzak ve sakince öğrenmeye devam eder.

0216 445 61 71
Emin Ali Paşa Caddesi No:86/B Bostancı / İstanbul